להכיר את התודעה- הרצאתו של ד”ר אסף פדרמן

הרצאה בת כשעה וחצי העוסקת בהתפתחות התודעה, תפקודים מוחיים, מודעות עצמית וניהול עצמי וחשיבותם לאדם, וכמובן כיצד מיומנויות אלו ניתנות לטיפוח בעזרת אימון מוחי

ההרצאה ניתנה ב”קתדרה” בתל אביב (בית התפוצות) 27 במאי 2016 11:30.
חלק מסדרה של 3 הרצאות

הקלטות מונחות למדיטציית מיינדפולנס

הנחיות למדיטציית מיינדפולנס – מרחב נשימה ב3 צעדים – עמוס אבישר

מרחב נשימה הינו תרגול הנלמד במסגרת קורס אימון מוחי במיינדפולנס בגישת MBSR. מדובר בתרגול אשר ניתן לבצע בפרקי זמן קצרים בכל מקום.

לפניכם דוגמאות ספורות בלבד מהנחיות המדיטציה הניתנות במסגרת קורס אימון מוחי במיינדפולנס במכון מודע. יתר ההקלטות זמינות לתלמידי הקורסים של המכון.

הנחיות למדיטציית מיינדפולנס – תשומת לב לנשימה 10 דקות – עמוס אבישר

תשומת לב לנשימה הינה תרגול בסיסי הנלמד במסגרת קורס אימון מוחי במיינדפולנס בגישת MBSR. משך זמן התרגול משתנה בהתאם למתרגל ולמנחה

לפניכם דוגמאות ספורות בלבד מהנחיות המדיטציה הניתנות במסגרת קורס אימון מוחי במיינדפולנס במכון מודע. יתר ההקלטות זמינות לתלמידי הקורסים של המכון.

ד”ר אסף פדרמן בסדרת הרצאות בקתדרה בבית התפוצות

על מיינדפולנס ואימון הקשב: https://www.youtube.com/watch?v=3XaN0SzdeKg&feature=youtu.be

על מיינדפולנס וידיעה עצמית:

https://www.youtube.com/watch?v=3XaN0SzdeKg&feature=youtu.be

על החיפוש אחרי האושר:

https://www.youtube.com/watch?v=1aNuAHxPpw0&feature=youtu.be

הרצאה של עמוס אבישר על מיינדפולנס וחינוך שניתנה במסגרת הקורס ״מבוא למיינדפולנס בחינוך – תוכניות התערבות ומחקר״ של ד״ר אביבה ברקוביץ׳ – אוחנה באוניברסיטת חיפה. בהרצאה מסביר עמוס את מנגנוני הפעולה הבסיסיים של מיינדפולנס, איך מיינדפולנס עוזר לנו לחיות חיים מלאים, שלווים ומודעים יותר, ולמה זה רלוונטי מאד למערכת החינוך, עכשיו יותר מתמיד. https://www.youtube.com/watch?v=cNyR6vc5HZg

פודקסט של ד”ר נאוה לויט בן נון ויניב שמעוני על אימון מוחי בעידן הטכנולוגי, כלכלת הקשב, חיבור לגוף ועוד https://soundcloud.com/user-376614630/vmtbns06cckv?utm_source=soundcloud&utm_campaign=wtshare&utm_medium=Facebook&utm_content=https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fuser-376614630%2Fvmtbns06cckv

בשנים האחרונות מחקרים פורצי דרך מתחילים לשפוך אור על הקשר בין העולם הרגשי המורכב לבין הפעילות המוחית. הקשר המרתק הזה מאפשר לנו, לא רק להבין את עצמינו טוב יותר, אלא גם לאמן את המוח שלנו ולהשפיע על השלומות (well being) הנפשית באמצעות תרגולים כמו מיינדפולנס. עמוס אבישר בקטע מהרצאה על הקשר בין מוח, רגשות ומיינדפולנס:  https://www.facebook.com/muda.center/videos/1465103066938445/UzpfSTE3MTY4NTYzNjI4MDIwMToxNTIxMDQ1Mzk0Njc3NTQ1/

דניאל גולמן מספר על הספר שהוציא יחד עם חוקר המוח ריצ’י דוידסון בו הם סוקרים את המחקרים הטובים ביותר שנעשו בתחום המדיטציה, מעלים שאלות וביקורת, אך גם מראים שאפשר, באמצעות תרגול, לטפח ולשנות מה שנחשב לתכונות אופי קבועות ולהשפיע אפילו על תהליכים גנטיים.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=149&v=haV59rkEcT8

מכון מודע רואה את עצמו כמכון שמכשיר שגרירים של שינוי חברתי באמצעות טיפוח מיינדפולנס. אורית ראם וניב אידלמן, בוגרי המחזור הראשון של קורס מורי MBSR ופסיכולוגים קליניים בהכשרתם, מובילים בארץ את טיפוח המיינדפולנס בקרב רופאים ורופאות בישראל. מחקרים מראים שתרגול מיינדפולנס מועיל מאוד נגד שחיקה ולהתמודדות עם המתח הרב הכרוך בעבודה של רופאים/ות ואחים/יות. על פרוייקט ראשון עם ההסתדרות של הרופאים בישראל ראו תחילת הכתבה. https://www.youtube.com/watch?v=hTP2w5uK9AY&utm_source=activetrail&utm_medium=email&utm_campaign=%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%A8+6.2017

עמוס אבישר בפודקאסט שהוקלט במסגרת שיתוף פעולה של המרכז הבינתחומי הרצליה עם רדיו תל-אביב מספר כיצד תרגול מיידנפולנס משפיע עלינו לטובה לא רק ברמה האישית אלא גם ברמה החברתית.  http://www.sagolcenter.org.il/?page_id=16801#wisdommuda

מה ההבדל בין אמפתיה לחמלה? אחד ההבדלים הוא שאמפתיה מביאה לשחיקה מול סבל, בעוד שהחמלה לא. כך לפחות לפי מתיה ריקאר, נזיר טיבטי, מדען ומתרגל מדיטציה מאוד ותיק שמתארח בתוכנית הרדיו הנחמדה All in the Mind של רדיו אוסטרליה. הוא מספר על הדרך שהוא עשה, ובמיוחד על מחקרי המוח שהשתתף בהם ומה המשמעות שלהם לתרגול איכויות מנטליות שונות. שווה האזנה: http://www.abc.net.au/radionational/programs/allinthemind/contemplating-happiness-with-matthieu-ricard/8656456

סרטון אנימציה קצר בהפקת ה-Center on the developing child של אוניברסיטת הארווארד שעוסק בתפקודים ניהוליים וחשיבותם ליכולת שלנו לנווט בין אתגרי החיים. תפקודים ניהוליים כוללים יכולות כמו תכנון, גמישות מחשבתית והתנהגותית, מודעות, יכולות קשב ועוד והם הבסיס לוויסות עצמי. הם מתפתחים בהדרגה לאורך שלושת העשורים הראשונים של החיים ויקבעו במידה לא מבוטלת עד כמה ההתפתחות שלנו תהיה מיטבית .הסרטון מסביר את חשיבות התפקודים הללו בעיקר בהקשר של התמודדות עם סטרס ומתייחס לשאלה עד כמה תפקודים אלו ניתנים ללמידה וחיזוק ולמה זה כל כך חשוב ברמה האישית והחברתית. צפייה נעימה.. https://www.youtube.com/watch?v=6NehuwDA45Q


סרטון אנימציה שמסביר בפשטות איך מתח משפיע על המוח שלנו? ומה ניתן לעשות? https://www.facebook.com/muda.center/videos/1527041077411310/